Busy, busy, busy

Vad har vi haft för oss då? Inte mycket mer än att jobba & få vardagen att gå ihop faktiskt. Helt galet man hinner ingete annat, eftersom B jobbar skift så är jag helt själv varannan vecka så den andra veckan får jag göra allt som jag inte hinner dom andra veckorna. Hänger ni med? Dom veckorna jag och Melle är själva så hämtar jag honom på dagis vi lagar mat och sedan är det dax för honom att gå och sova.

Mamma har varit här nere en sväng och hälsat på men jag jobbade eftersom man är ny och inte har nån inarbetad semester. Men mamma vill ju inte träffa mig längre, hon vill ju bara vara med Melwin. haha Nu mer är man en andra klassens prioritet ;) Tror att både mamma & Melwin var glada att få rå om varandra själva ett par dagar som tur är så ses dom igen nu i helgen. Jag & Melwin ska flyga hem och hälsa på i Dalarna, så mysigt!

Jag har även fått graviditetsvikariatet wihooooo, nu är kontraktet underskrivet tom sista december och det blir förmodligen längre, det beror på hur länge hon ska vara mammaledig. Skönt att ha den närmsta tiden säkrad i alla fall, plånboken behöver lite vanligt jobb nu efter att varit mammaledig & arbetslös.

I lördags gjorde vi en roadtrip till Ullared jag & Linda, men vi var ju inte direkt ensamma haha. Löningshelg innan påsk men det visste vi innan och det var ingen kö, bara lite extra folk i varuhuset haha. Vi hade en supertrevlig dag, det måste vi göra om =).

Lindas har en dotter Maja som blir 4 i år och hon har blivit så förtjust i Melwin och Melwin i henne, han pratar om Maja flera gånger om dagen. Så vi bestämde att vi skulle träffas och leka i söndags men som tur var sov Melwin när dom ringde, då skulle dom vänta 1 timme och komma sen. Då fick Maja massa prickar.. japp vattenkoppor så det var himmla tur att dom inte kom. Inte så kul om han skulle få vattenkoppor innan flygresan till Dalarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0