Flygresan

Jaha ska man ta & berätta litta om hur det var i Dalarna?! Jag trodde att det skulle vara okompicerat att flyga, tji fick jag.

Dit resan: Missade vi vårat anslutningsflyg för flyget från Malmö var försenat. Det som var konstigt var att dom checkade in väskorna hela vägen men inte mig & Melle så dom på planet kan inte haft koll på att vi skulle vidare. För strax innan vi landade bad dom passagerare flytta längre fram i planet pga av att deras anslutnings flight var så tight medan jag & Melle fick tränga oss av. Han sicksackade mellan folket i gången och jag trängde mig med väskan i högsta hugg. Sedan skulle vi ta oss från terminal 4 till terminal 3 och det var rigtigt lång hade typ 10 min på mig innan flyget gick.

Eftersom jag inte visste hur långt det var började jag gå fort med Melle under ena armen och släpandes väskan med andra. Det orkade jag ju inte så då fick Melle springa med mig det gick ju inte tillräkligt fort så jag hittade en bagagevagn på vägen lägger väskan ovan på och sätter Melle på väskan och tokspringer. Helt plötsligt tar skyltarna slut.. då visar det sig att vi skulle svänga höger terminal 2 fortsatte rakt fram. Så jag svänger & tänker inte på att Melle inte är med på att vi ska svänga så han far i backen blir super ledsen tröstar med en blås & en kram sätter på honom på vagen igen och springer vidare. Kommer fram till en inchecknings disk där dt står folk och väntar på sin tur. Tränger mig före, Melle sitter fortfarande på vagnen & är ledsen.

Å dom ringde nyss & frågade efter dig säger tjejen incheckningen, jag ska ringa och se efter och det visar sig att bussen ut till planet redan gått. Trotts våra ansträngningar detta är 1120 vi blir ombokade 1450.

Tjejen ber oss gå tillbaka till terminal 4 för att vi ska få matkuponger av sas, det är bara att gilla läget men jag var supersvettig & helt uppstirrad vid det laget som ni kanske kan förstå ;) .Vi kom i alla fall hem landade 4,5 timme sent.


Hemresan: Flyget skulle gå 9:20 när vi kommer dit ny tid 11:20, planet stod i Göteborg av någon anledning. Det satt en mamma & en dotter och väntade oxå dom skulle vidare till prag. Då skulle dom skicka oss med taxi till Arlanda och jag jaha har ni bilbarnstol. Jag vet inte vi får kolla när taxin kommer.. Jag har en kabinväska, en resväska & vagnen i ett airshell, eftersom det är snö i Dalarna har jag tagit med den stora vagnen. Och dom som satt och väntade hade varsin resväska  så vi hade rätt mkt packning tillsammans. Då började hon vid incheckningen prata om att vagnen kanske mste ta det senare planet och sedan bli utkörd hem till oss. Jaja gör det då.

Så sa jag till mamma att det hade varit bättre att ta den senare flighten så jag frågade hur mkt det skulle kosta att bli ombokad. Å vill du det, det kostar inget =) Bingo så vi fick flyga direkt flyg från Romme till Malmö med mellan landning i Örebro. Smidigare fast vi kom ju hem mkt senare än vi skulle.

Men överlag så skötte sig Melle riktigt bra, vi har ju pratat länge om att vi ska flyga och då måste man sitta still & vara tyst. Så när jag frågade kvällen innan hemresan vad man måste göra på planet säger han stilla och jag frågar och vad ska man mer göra? tskt säger han och sätter upp fingret och säger Schhhh. Gullungen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0