Melle & dagis

Vi har ju sökt dagisplats till Melle till den 1 okt och så har vi inte hört något så jag ringde idag som tur var! Jorå vi var erbjudna en plats på A på den nya avdelningen.. det hade gått ut papper om det i slutet av augusti. Vi har inte fått det papperet och på dom måste man bekräfta att man vill ha platsen annars hamnar man sist i kön igen. Så det var i grevens tid att jag ringde idag!!

Jag ska ringa rektor på förskolan i morgon så förhoppningsvis får jag veta lite mer då =) Men det känns ju lite oklart med allting då B egentligen ska vara pappaledig tom 1 nov. Man kan inte vara pappaledig när barn går på dagis, så förhoppningsvis så får vi skola in honom i mitten av okt istället eller betala för ok med skola in första nov i stället. Vet inte om dom har 1 eller 2 veckors inskoling heller.

Sedan om jag bllir arbetslös får han "bara" gå 5-6 timmar om dagen, för mig och Melle är det ju inga problem. Vet dock inte hur långt innan dagiset måste få reda på det för jag kanske inte vet förrän sista dagen i "gruvan". Men men allt brukar ordna sig till slut på något sätt... Mina jobbtider är ju inte heller huggna i sten eftersom vi har flex och man har ju hört exempel på att dom folk slutar 16:00 har dom 15 min på sig att hämta sina barn fast det tar typ 10-15 min att köra. När B jobbar em så kan han ju lämna Melle så sent som vid 10-11 om det går bra för förskolan. Han kan ju hämta vid 14 tiden när han jobbar em och natt. Så vi får väl se hur miltanta dom är med tider och så.

Tror i alla fall att man besöker förskolan innan man skolar in och då tar jag ledigt från jobbet för jag vill ju oxå se förskolan eftersom det är B som ska sköta inskolningen. Hoppas hoppas att det är en bra förskola och att personalen är toppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0