Helgens planer

Melwin är klädd i Kaxs från Kappahl, en doppresent från styvfarmor & farfar.
Så himmla fint :)

I morgon ska vi och simma igen, det är så mysigt. Vet inte om jag berättat detta innan men vi ska "gå om" 2:an, det är inte för att det gått dåligt på simmet utan för att det inte finns någon 3:a på det stället vi simmar, vi vill inte byta sim ställe. Det handlar ju om att vara i vattnet och ha roligt, alla "simmar" redan efter sin förmåga redan så det kommer inte bli någon skillnad igentligen. På lördag så måste vi väl städa lite för vi ska få besök på måndag av svärmor, vi behöver ej städa för att hon kommer utan för att det behövs. Det är inte högsta prioritet hemma hos oss för tillfället om jag säger så, det är inte så illa att vi vadar i skit upp till knäna heller haha men damm tussar i hörnen och så. Ska bli riktigt najs med sällskap och lite avlastning av svärmor:) På söndag är det domsöndagen i dubbelbemärkelse haha, känns helt overkligt att man ska bli gammal på riktigt. På söndag ska jag och Melwin köra upp till Ullared och bo hos släktingar en natt sedan på måndag ska vi hämta svärmor som har tagit en shoppingresa till Gekås. Det var mitt förslag att vi skulle hämta henne för nästa helg så skulle svärmor och svärfar ändå komma ner och hälsa på en helg, då behöver hon ju inte åka upp och ner. Ska även ta en vända på Gekås men sist så var mamma med som barnvakt nu så ska jag ha honom själv så vi får se hur det går. Tror nämligen han är snällare när han är med andra än sin egen mamma, men vilka barn är inte det?!
Ska försöka komma iväg imorgon eller på lördag och byta till vinterdäck innan resan för man vet aldrig om det blir underkylt regn eller dyligt. På lördag ska en kompis & hennes kille åka till Egypten för att sola och bada, jag är grön av avund.... VILL OXÅ!

För ett tag sen skickade jag in lite papper till Agria på djuren, på Tudor ska jag få tillbaka 1200-1300 kr. Kommer lägligt Boggies försäkring på närmare 3000:- ska betalas snart. Så får vi se om det blir något för Angelina, eftersom hennes årspremie nästan var nybetald när vi fick lov att avliva henne. Ofta är man (läs jag..) för lat för att kolla upp saker och skicka in papper men det kan löna sig. När jag bröt armen så fick jag någon tusenlapp av någon försäkring allt sedan mamma fått mig att ringa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0