Det drar ihopa sig..

Snart är det dax att åka hem och det känner jag inte alls för. Nu är jag van att ha massa folk omkring mig och få en stund för mig själv att vara Maria istället för att vara mamma ;) Men men det är dax B ska börja att jobba igen. Självklart ska det bli skönt att komma hem igen till våra egna saker men ändå vemodigt, kommer ju att bli ensam då alla kompisar jobbar dag tid. Bara umgås med andra mammor hela tiden är ju inte heller så lockande haha. Kommer snart göra en tripp uppöver igen men då måste B vara hemma och jobba. Måste bara ha med mig någon i bilen för jag kan inte åka själv än med Melwin, i fall han börjar att skrika då måste någon vara beredd att stoppa in nappen :) Ska även köpa en extra bilbarnstol som vi kan ha uppe i Dalarna så jag slipper att köra bil och kan åka tåg i höst. Åker jag tåg kan jag sitta i familjevagnen om inte Boggie ska med då måste vi sitta i djurvagnen. Melwin åker gratis i mitt knä men gjorde lite tester på sjs hemsida och den dyraste barnplatsen jag fick upp kostade 25 kr tur och retur, svårt val?! För om jag bokarplats till Melwin kan han sova i liggdelen av vagnen på golvet. Svammel svammel..

Melwin var på 6 veckors kontroll idag på BVC här uppe. Allt såg bra ut han låg och skrattade och pratade med doktorn, lilla bus ungen. När vi skulle åka hem och jag skulle sätta honom i bilbarnstolen så slog jag i hans huvud i handtaget som var i bär-position, det var inte så populärt.. Som tur var så slog han inte i det så mycket, handtaget brukar alltid vara "bort-fällt" annars vid i och ur tagning. Nu har han växt hela 8 cm sedan han föddes och nu väger hela 4.45 kg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0