Gudföräldrar

Melwin kommer att döpas i höst och då ska han ju ha gudföräldrar/faddrar. För var ju gudföräldrarnas uppgift att ta hand om barnet om föräldrarna skulle gå bort men nu är det inte så längre utan mer ett extra stöd i livet en extra vuxen. Jag och B bestämde att han väljer manlig gudfar och jag väljar kvinnlig gudmor, båda viste ju vilka personer som var aktuella redan innan så det skulle ju inte bli några överraskningar ;) B har valt gudfar och frågat honom och han har tackat ja men jag vet inte vem jag ska välja. Jag har 3 kandidater som alla tre betyder jättemycket för mig och som jag tycker om och älskar på olika sätt. Jag vill inte att du som inte blir gudmor på papperet ska känna dig bortvald för så är det absolut inte! Ni kommer alla att betyda lika mycket för både mig och Melwin oavsett en signatur på ett papper.

Angående det juridiska skulle jag vilja att Anna & Jonas i Dalarna tog hand om Melwin om både jag och B skulle gå bort. Där vet jag att han skulle få det bra, båda är super bra föräldrar sedan skulle Melwin ha nära till släkt och vänner och 2 bonus syskon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0