Shityyyyy dayyyy!

Jag tyckte att Angelina andades konstigt i morse när man såg på henne så såg hon ut som en idrottare som ansträngt sig så man kan se varje andetag. Eftersom hon har hjärtfel blev jag sjukt orolig och lastade med hundarna till jobbet ringde veterinären när jag kom dit. Ringer våran vanliga veterinär 8:03 (telefontiden börjar 8:00), vi har inga lediga akuttider idag du får ringa djursjukhuset. Ringer djursjukhuset, vi har inga vanliga boknings bara tider tider idag. Men du kan få en akuttid om du vill och då kan du komma omedelbart, kostar 500:- extra. Sagt och gjort lämnade Boggie på jobbet och körde in med Angelina. På vägen dit hinner man ju tänka 10 000 tankar och det är ju inte possitiva tankar om jag säger så.. Vi behövde inte vänta så länge i väntrummet innan vi fick ett eget undersöknings rum sedan fick vi väl vänta en kvart eller något innan veterinären kom. Hon lyssnade på hennes lungor samt hjärta och tog tempen sedan fick vi sitta och vänta själva innan det kom en sköterska som skulle ta röntgen bilder på bröstet. Då fick jag sitta helt ensam och vänta. När dom väl var klara så kommer veterinären och säger att dom vil lägga in Angelina på observation eftersom hon har samlat på sig vätska i lugorna (vanligt vid hjärtfel). Hon får även en spruta med vätskedrivande medicin. Sedan lämnar veterinären mig och Angelina själva för det ska komma en sköterska och hämta hunden samt komma med inskrivningspapper. När man sitter där ensam med en hund som andas tungt och jobbigt så hinner man dessutom bli ganska ledsen och orolig. Men jag hann samla mig innan dom kom och hämtade henne samt fått sina påskrifter. Då blevjag jätteledsen igen kände sig som världens elakaste människa som skulle lämna henne där när hon är sjuk. Så totalt tog det ca: 2 timmar på djursjukhuset det är ju inte så kul att åka tillbaka på jobbet efter det. Men det gick trots allt ganska bra.

Problemet är att Angelina är försäkrad men har reservationer på sitt hjärta det betyder att om det är hjärtrelaterat får man betala allt själv medans skulle hon råka ut för olycksfall tex: bli biten så betalar försäkringen. Grundundersökning går nog på 500:- ungefär + akuttiden 500:- röntgen vet jag inte (ska göras flera gånger) sedan kostade inläggningen 1800:-/per dygn så vi är nog uppe i ca: 5000:- redan. Vem vet vad det kommer dra iväg i kostnad.

Så även om jag kanske kan åka till Thailand föräkringsmässigt ialla fall så har vi kanske inte råd nu eftersom jag inte vet hur länge hon måste ligga kvar på djursjukhuset. Man ska ju handla barnvagn med mer sen oxå samt leva på en skitlön så en liten buffert måste finnas...

This have been a shity year so far med hundarna vi har redan spenderat 3000:- i veterinär kostnader på dom (se gamalt inlägg). Dom är värda varje krona men nu får det bara inte bli värre!! Angelina måste svara bra på sin behandling annars är det en katastrof!


Jag är ledsen ända in i själen min lilla mamma gris är sjuk!!

image59

Kommentarer
Postat av: Annica

Men lilla Nasse då! Nu får du skynda dig att bli frisk! Vi tänker på dig!

2008-01-10 @ 10:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0