Frågor & svar

Har fått frågor på min mail som jag tänkte svara på här istället...

Har ni fixa allt nu inför den stora dagen?
Ja det tycker jag sängen och vagnen är bäddade, skötbordet uppmonterat och bb-väskan är halvt packad ;) Bäbiskläderna är tvättade och vikta. Jag har även lite andra saker inhandlade babygym, babysitter, resesäng och en "badkarsbadare". Bilbarnstolen däremot är inköpt men ej monterad.. bilen skulle behöva service först och bli inbytt mot kombi. Det är det enda jag känner lite "ångest" över men det är inte så lätt att skaffa ny bil med ena armen i gips och en sambo som inte har körkort. Men men vagnen går in men det är lite trångt för er som inte vet har då en S60 ganska stort babgage utrymme men hålet alla saker ska bli instoppade i är trångt och litet. Så även om sakerna får plats när som väl kommit in i hålet är det inte säkert att dom kommer in i just hålet. Hoppas att ni förstår. Sedan behöver vi större lastutrymme det kommer ju bli endel vändor uppåt i landet och packningen minskar ju inte om man ska ha med sig bäbis :) Vi har gått profylax kurs och känner oss så förberedda vi kan inför förlossningen.. om det nu går ;)

Beräknad vikt:
Vid sista ultraljudet så beräknade dom att bäbisen skulle väga runt 3400 gr om den föddes 13 maj och följer standard kurvan. Men går man över tiden så fortsätter ju bäbis att växa.. så vi får väl se vad vikten blir..

Hur känner du dig i övrigt:
Jag mår jättebra förutom att armen inte är 100% än men med magen går det hur bra som helst. Det enda var att jag mådde som en röv i höstas i oktober/november det var som att vara bakis kostant hela tiden utan att kräkas. Så det var jobba och ligga på soffan som gällde. Men hade jag vetat att det skulle gå över så hade det nog inte varit så faligt men det visste man ju inte då för det finns ju gravida som verkligen mår dåligt i 9 månader, stackare.


Har ni flera frågor så kan ni ställa dessa i kommentarer.

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Flickan anländer 11-05-2008 kl 16.58

2008-05-04 @ 14:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0