Dagens goda gärning

Idag hände något väldigt annorlunda när jag, mamma, melle & Boggie var på väg hem från våran promenad. I korsningen Lönngatan/Lantmannagatan så ser jag en man som som knuffar och styr sin bil. Bilen har lagt av och han har hoppat ut och knuffar i dörröppningen till förardörren och det är naturligtvis dax för ljusen att slå om till grönt. Så jag säger nått i stil med herregud och springer dit, då har en kille i 25 års åldern med utlänskbakgrund oxå stannat sin bil och är på väg till bilen för att knuffa. Så vi sluter upp bakom bilen och börjar knuffa och småspring. Då börjar den yngre killen fråga vad jag heter och kommer ifrån jag vet inte om raggar eller om det är för att jag ser ut som ett miffo med stora brillor och stor lila fluffig mössa. Det hela var mycket komiskt i alla fall och mannen i bilen som hoppat in och fått igång den blev mycket glad för att visa det börjar han att tuta och vinka i bilen haha. Hoppas ni fick en glimt av den komiska händelsen i alla fall =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0