Sjusovare

När vi kom hem från passienthotellet (BB) så sov Melwin i spjälsängen men sedan fick han klydd med magen, sen dess har han sovit i vagnen. Han sover jättebra måste jag säga, lägger honom vid 8.30-10 sedan sovar han 1:a passet på mellan 3-5 timmar, vaknar ammar sommnar om sedan sover han 2-3 timmar. Sedan nästa gång han vaknar lägger jag honom hos mig så kan man ligga amma och sova sedan går vi upp vid 10 tiden haha. Ibland senare, jag tänker njuta av det så länge som möjligt för jag antar att det inte är för evigt ;) Vi har ju inga måsten som vi måste göra och det är så sjukt varmt ute så vi myser i sängen istället. Eftersom han nu sovit så bra har jag flyttat honom till spjälsängen då trodde jag att det skulle bli ett litet bakslag men inte, nu har han sovit där i 2 nätter. Han brukar vara så trött på kvällen att han somnar vid bröstet plus att han tankas riktigt ordentligt för att klara sig så länge som möjligt innan han blir hungrig. När han somnat har jag lyft över honom till vagnen ibland vaknar han till då har jag bara rullat vagnen en stund. Igår var vi som sagt på Åberg så det blev lite senare än vanligt. När jag ammat och skulle lägga ner honom i spjälsängen vaknade han och var gnällig men han somnade efter kanske 10-15 min av sig själv. Han somnade nog inte förrän vid 23 tiden och vaknade för första gången vid 6!!! Alltså 7 timmar fattar ni! Då la jag honom i sängen med mig sedan vakande vi vid 9.30-10. Min duktiga lilla kille :) Han sover inte så mycket på dagarna en powernapp här och där men så länge han sover så bra på natten är det helt ok och han är ju pigg och glad. Min underbara lilla pluttis :)

Glömde berätta en sak igår som hände på jägers. Han blev lite gnällig så vi gick in i totttohallen och letade reda på en sittplatts och så han kunde få lite tutte. När vi nästan var klara kom det en till mamma och satt sig brevid, då kräktes Melwin och jag hade glömt att ta med något att torka med in. Så jag fick en våtservett av den andra mamman, då kom jag ju på att vi legat på patienthotellet samtidigt. Frågade för att vara säker och mycket riktigt hennes dotter är född 12 maj och Melwin 13 maj. Vilket är oddsen på det med en publik på ca 16 000?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0