Sälen, wiii

Nu är det klart! Det är jag, Melle, mamma, Anna hennes 2 barn och hennes mamma, mammorna är med som barnvakt hehe. Hoppas hoppas att skidåkningen och vädret blev lika grymt som sist vi var där då hade vi +10 grader och sol, vi åker någon vecka tidigare nu så det blir nog inte så varmt. Bara det inte snöar blötsnö för då kan man inte åka, det fick jag och Anna erfara när vi var mindre och var i sälen. Det snöade massor av blöt snö min mamma sa att ni kan inte åka när det är blötsnö, det kan vi visst svarade vi. Efter att stakat och dragit oss nerför backarna 3 gånger fick vi kapitulera och ringa mamma igen, jag sa ju till er sa hon. Jaja svarade vi men vi kommer nog aldrig att åka när det snöar blötsnö igen ;)

Vi ska till älskade hundfjället igen as usual skulle vilja dra till Trysil och åka där en dag oxå men vi får se vad barnvakterna säger haha. Kanske kan vi även klämma in ett äventyrsbad någon dag eller eftermiddag. Hoppas att det inte är så isigt i backarna det var rätt isigt sist men inte så konstigt med tanke på vädret :) Får se om vi vågar oss ner för väggen igen jag och Anna, då får det inte vara isigt, sist stod det stora skyltar ISIGT och då kör man inte om man vill komma ner hel med tanke på lutningen. Jag och Mr Bohman (mr newmoney) körde backen brevid sist den är brant men väggen är väggen, den lutar 45 grader låter inte mycket men när man står på toppen kollar man ner i sina pjäxor och konstaterar dit ner ska vi hehe.



Bilden är lånadade från den till vänster och den till höger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0