Veckan som gått..

Mamma & R har varit på besök, dom åkte i onsdags. Det började med att vi fick på hälsning av polisen då mamma hade glömt bilnyckeln i låset på bilen. 2 unga snygga poliser, glömde naturligtvisa att ta kort :( det är lite imonerande att bo i mina "hoods" i malmö någon ringt polisen  istället för att sno bilen.
Vi har varit nere i västra hamnen där vände turen.. mamma & R beställde starters, jag glass & B nachos. Min & Rs beställning kom dom andra två uteblev.. Men vi fick en helt underbar solnedgång!

Söndagen var jag & mamma nere i Falsterbo och skulle titta på hästar. Kollade hemsidan och det skulle vara gratis. När vi kom dit  kostade det 120 kr. Så vi struntade i att få in, tävlingarna var nere vid havet så vi gick upp på tävlings platsen och tittade när folket tränade inför 1 veckas tävlingar. Mycket roligare!
När vi kom hem så kollade vi hemsidan igen. Då ser vi att det står dressyrläktaren överst i biljettpris listan. Konstigt att dressyrläktaren är gratis på söndagen med tanke på att dressyren ej börjat!!! Idioter. Sedan står hoppläktarens priser, sedan kommer kombiläktarens priser och sist entré priserna. Entrén ska komma först eller hur? Eftersom man inte behöver lösa läktarpriser, det är bara om man vill sitta! Det var inte bara jag & mamma som kollat fel var 3:dje person vände i entrén. 120 kr för att se ponnygalopp och okända ryttare, när det kostar 140 kr att se världsryttare på lördagen eller söndagen. Vilket rån!
På kvällen hälsade vi på Marianne!

Måndagen: Jobbade till lunch, sedan var jag, mamma och Marianne på Kiviksmarkand. Mysigt. Läget var kanon ligger med utsikt över havet! Men tycker nog att Rättviks Markad är lite bättre. Jag & mamma handlade mest ätbara saker som godis, munkar och  bigarråer. Marianne handlade ett armband i tenn och ett vindspel i keramik.
B och R var mycket nöjda med att dom slapp vara med!! haha

Tisdagen jobbade lite längre tills 1 ungefär sen åt vi lunch på gränden i Malmö. Mamma & R bjöd oss. Sedan var jag, B och R och såg MFF mot Djurgården. Första halvlek var en katastrof sedan ryckte som upp sig och spelade riktigt bra. Första gången på riktigt länge blev MFF hyllade av hemmapubliken. B och R värmde upp på Möllan innan matchen.

Onsdagen åkte mamma & R hem. Dom tog doggisarna med sig och släppte av dem i Örebro hos farmor & farfar :)
B åker nämligen tåg dit på lördag och på så sätt slipper doggisarna tågresan.
på kvällen var jag hemma hos Annica och åt hemgjorda pizzor. Malin och Sara var oxå med.

Torsdagen relaxat efter jobb.

Jag & B har nu varit ihop i 5 långa & svåra år ;) Det firade vi igår B bjöd mig på Rådhuskällaren i Malmö. Maten bra servicen sådär. Vi har sån jävla otur med servicen.. alla hjärtans dag i år var vi på Stekhouse på Lilla Torg USEL uesl service. Har även hört det av fler..
Fick i alla fall sjukt ont i mina fötter när vi skulle gå till bussen för hemfärd, men det var det värt ;)

Idag har jag släppt av B vid tåget nu är jag och Tudor själva hemma.
Jag vill ner till Falsterbo i morgon men ingen kan följa med, det är inget roligt att åka själv. Hur ska jag göra? Åka själv eller strunta i det?
 På måndag kommer Malin min gamla radarpartner hit och hälsar på då får jag äntligen träffa hennes sambo. Dom ska sovar här en natt för att sedan åka över till köpenhamn.

Måste nog gå och städa lite nu om jag får besök på måndag.

Kram kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0