Mera Tankar

Angående SD jag har lite tankar om det oxå förstås & jag vill poängtera att jag INTE har röstat på dom.. Men det finns massa problem som måste diskuteras & jag säger inte att följande punkter nedan är invandringens fel utan jag vill vara belysa varför jag tror att människor har röstat på SD.

* Det är väldigt extremt när man bor i Malmö & det kan man inte blunda för. Jag blir rent sagt besviken när våra kära politiker som bor i dom rikare områden i Sthlm inte alls kan förstå att människor röstar på SD. Om invandrar politiken är den viktigaste frågan så finns det bara ett parti & rösta på & det är SD tyvärr. För i sverige får man inte ha några som helst synpunkter på invandrar politiken för då är man rasist. Det är ju tråkigt för allt kan alltid bli bättre oavsett vad det är.

* Integrationen i många kommuner är usel, varför den är det vet jag inte.

* Det blir en enorm kultur krock att massa människor med olika bakgrunder & folkslag bor ihop, framför allt för att man inte förstår varandra. Det förekommer rasism inom invandringsgrupperna oxå att vissa folkslag inte tål varandra.

* Det finns knappt lägenheter att få när jag fick min lägenhet så hade vi (jag & en tjejkompis) letat aktivt i 4-5 månader. Det är en enorm bostadsbrist i södra Sverige.

* Danmark ändrade anhörig invandringen så det gör att vissa flyttar till sverige/malmö i stället. Vet inte säkert men jag har hört att dom måste ha ca 100 000 på kontot & försörja dom som kommer lite som i USA.

* Kompisar som flyttar, flyttar från Malmö särskilt efter dom fått barn för som vill inte att barnen ska gå i skolan i Malmö. Det är ju en anledning till det att det finns problem som man inte kan sopa under mattan.

* På M dagis så äter dom bara halalslaktat kött & aldrig gris.. Det enda jag tyckar om det är jag jag gillar den vanliga slaktmetoden bättre det går snabbare. Halalslakt innebär att djuret dör pga av blodförlust dvs man skär halsen av dom, den vanliga så bedövas djuret med skott i pannan först.

Dom flesta vill ha invandring & invandrare bara inte där dom bo, krasst men ganska sant ändå. Hur många kan tänka sig att flytta upp till Rosengård? Handen på hjärtat? Allt är inte svart eller vitt men jag tror många röstar på SD för att markera att dom vill ha ändring. När andra partier pratar om att utesluta/stänga dom ute det är väl inte heller demokrati?! Hmm svåra frågor detta...

Det är nog bättre i långa loppet att ta upp diskussionen med SD för i långa loppet skadar det nog mindre än att stänga dom ute. För det är trots allt många som röstat på dom. Bättre att diskutera, nu är allt locket på i invandrarfrågor alla vill inte stänga gränserna men kanske se ändringar i invandrarpolitiken.

Ni stackare som läser min lilla blogg kommentera, ge mig era åsikter. Tycker ni likadant  elle rär jag helt fel ute?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0