Läslust


Har shoppat loss lite på Bokus, lite sanna hemskheter, massa kändisar & rock'n roll och lite förförelse å raggning en perfekt blanding om jag får säga det själv =) Jag har gillat Gun's N Roses och när Sara berättade lite smaskigheter ur boken på tjejfesten i Dalarna så var det bara att slå till. Blev faktiskt lite ledsen nu när jag kom på att böckerna har kommit för jag har suttit och haft tråkigt i soffan och då hade jag ju kunnat läsa en halv bok men nu har jag ju nått att göra i morgonkväll istället =)

I perioder läser jag mycket har dock inte blivit så mycket sedan jag träffade B har liksom inte haft tid, har läst på semestrar och det brukar bli en 3-4 böcker på en veckas solsemester. Så lovely att ligga i solstolen att läsa men men nu är som dagaran förbi ;) Senast läste jag Twilightböckerna och dom läste jag på en 6-7 dagar och då hade jag bara sista boken som talbok så den tog 33 timmar att lyssna på haha. Låg helt stilla i soffan och tittade i taket och bara lyssnade, sjukt frustrerande i början för hon läser mycket långsammare än man själv läser men det går liksom inte att sluta man måste bara veta hur det slutar. Detta var när jag var arbetsbefriad från gruvan & Melle gick på dagis som jag passade på och så på kvällarna förstås.

På tal om Twilightböckerna så lånade jag ut När jag hör din röst & Ljudet av ditt hjärta idag til min jobbarkompis dotter och jag blev helt vemodig för att jag redan läst dom, sjukt men sant. Nåja jag får glädjas åt att film nr 3 kommer i slutet av juni. Mera Edward wihoooo!

Så har jag ju även Stieg Larsson böckerna hemma som jag inte läst än.. ja vet Ruben jag ska läsa. Det ska vara dom bästa böckerna ever, tänk om jag blir sjukt besviken. Men faktum är att dom senaste böckerna jag läst har varit mest sanna historier eller biografier med undantag på Twilight då men dom innehåller Edwaaaaaard ;)

Å glömde, jag har även handlat Trotsboken men av andra orsaker haha. Hoppas att man kan få lite hjälp när det känns som tålamodet är nere på noll å då ska man ändå komma ihåg; små barn små bekymmer, stora barn större bekymmer haha. Tills dess finns tålamod i pillerform eller ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0