Nya "jobbet"


Jo jag har hittat nytt "jobb", nu ska ni få veta varför det är ett "jobb". Det är så att jag var på en anställningsintervju om en eventuell öppning för en tjänst, men så kom vi överens att jag ska göra praktik via arbetsförmedlingen i 2 mån och om dom är nöjda och jag är nöjd så kommer jag få ett gravvik =) Wihoooo att överhuvud taget få in en fot i tryckeribranchen är helt underbart. För oavsett hur lång eller kort tid jag kommer vara på mitt nya "jobb" så innebär det ju nya kontakter och it's all about contacts these days =)

Jag började i måndags så hann jag bara jobba 2 dagar innan jag blev sjuk så jag fick vara hemma ons-tors, typiskt! Jag brukar inte vara sjuk men efter att både Melle och B haft kräksjukan så slapp jag inte. När jag lämnade Melle på dagis i fredags satt en lapp att nu har dom vattkoppor, han ska ju naturligtvis ha det men inte just nu.

Jobbet verkar super än så länge dom bjuder på frukost var dag, VAR dag. Vi har 2 mat på jobbet kylar där man kan köpa mat som är mera välsorterade än många butiker och så dras det på lönen nästa månad. I lunchrummet har vi massa fina tidningar som Elle, Plaza Kvinna och andra diverse tidningar att läsa, lite skillnad mot gruvan. Själva jobbet är ungefär det samma lite andra rutiner bara och andra rip och utskjutningsprogram, än så länge sitter jag mest vid sidan av och lär mig. Skönt att det verkar ha löst sig i alla fall särskilt eftersom jag var ganska "lugn" med att jag skulle vänta tills efter jul och nyår, började få lite småångest strax innan jul tänk om det inte skulle lösa sig?! Men nu verkar det ju ha gjort det =)

Allt tack vare en gamal kollega från gruvan, thanks you are the man =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0