Jul & Nyår


Lång bloggtorka.. Visst kan jag blogga i falun men jag har ju inga program där för att fixa med bilder och så det blir inte så roligt sedan hittade vi ju på massa annat. Här kommer en liten summering över jul och nyår.

Vi körde upp till Falun direkt med ett lunch stopp och ett mat och lekstopp i Örebro på vägen. Det tog 12-13 timmar från vi körde hemifrån tills att vi var framme i Falun, Melwin var verkligen en ängel i bilen. Jag köpte en bärbar dvd dagen innan vi körde så han satt och kollade på pingu och lekte med sina saker.

Julen spenderades med mina föräldrar, Bs föräldrar, min egna lilla familj, min bror och hans tjej och Arnold så klart. Vi hade så mysig men jag fick ingen j***a julklapp i julklappsspelet i år heller =( Men jag fick massa andra fina saker bla: pengar, smink, träningsskor, margareteskålar och massa annat fint. Melwin fick ett berg med julklappar fast det inte var någon som gått crazy och köpt ett eget litet berg till honom ;) Melle fick pengar, kläder, duplolego, ryggsäck, böcker, bord och stolar till sitt rum, 2 traktorer och en massa annat fint.

På juldagen var vi upp till Karlsbo och grillade korv så mysig. Boggie tyckte att det var så där efter ett tag att vara mitt i skogen med massor av snö så hon satt i magfickan på min brors tjejs jacka haha, såg ut som en liten kängeruunge. Blev ingen utgång på kvällen heller.. men men man är ju inte 20 längre sedan hade vi inte heller styr upp något då gamla stället har stängt i Falun.

Vi har umgåtts väldigt mycket med fam Bohman under vår lilla tripp en dag var vi i pulkabacken på Lugnet och åkte och Anna hade tagit med sig galonmadrasser från sitt jobb och det gick fort som satan. Melle tyckte det var roligt tills all snö sprutade upp i ansiktet på honom.

Nyår firades med fam Bohman och ett kompis par till och vi hade soft med god mat och gott sällskap. Det var väldigt lugnt får man väl säga. Lördagen efter nyår var det dags för tjejfesten så himmlans trevlig att träffa alla igen och det blev i slutänden 4 tjejer från 9C som gick ut och hjälp va roligt det var! Hade nästintill någon baksmälla heller dagen efter vilket är väldigt ovanligt. Men så festar man ju inte så ofta som förr i tiden heller ;)

Annat som har hänt är att Melle har börjat att prata helt sjukt mycket han härmar allt. I hans ordföråd ingår ord som bla. aktor (traktor), pajas, bomma (blomma). Slut klämmen på resan kommer senare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0