Delfiner

Jaha då var mamma och Ruben på Azorerna och det är ett av dom ställerna i världen där man kan se flest delfin och valsorter. Axorerna ligger mitt ute i Atlanten utanför Portugal så flera valar får förbi där i deras "vandring". En av mina högsta önskningar att se delfiner IRL har sett dom på kolmården men det är ju inte det samma. Nu har mamma och Ruben varit på valsafari och dom såg både valar och delfiner, delfinerna hade till och med lekt runt båten. Jag är glad för deras skull men är så avundsjuk näst intill bitter faktiskt, jag vill oxå!! När vi var i turkiet så såg ju B 2 fenor efter att båt-turs-gubben börjat skrika dolphins dolphins men det var så höga vågor så jag visste inte vart jag skulle titta :( En 10-15 min innan hade jag sagt till B undrar hur nära man har varit delfiner utan att sett dom, så jag höll på att börja att böla på båten blev helt knäckt. När jag är utomlands spanar jag alltid efter delfiner när jag åker båt näst intill maniskt men någon gång måste det väl vara min tur eller?! Om jag hade varit med om det här så hade jag nog dött av hjärt stillestånd.

Önskelista utan inbördes ordning:
* Se delfiner helst bada med dem.
* Valsafari, Späckhuggare, Blåval, Kaskelott, Valhaj med fler
* Big 5 safari (Afrika)
* Vithajssafari i Sydafrika (Dock i en större båt inte flotte..)
* Ta dyk cert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0