Missommar i Daalana =)

På torsdagen kom det upp 8 skåningar till lilla grebo för att fira missommar "daalanastyle". På midsommaraftonen började vi med stångresning här i byn, 2 tappra skånekarlar var med och fixade upp stången! Sjukt imponerande med tanke på att B konstant vägrar.. Melle dansade med pappa runt stången det gillade han riktigt mycket. Efteråt följde alla med på midsommarlunch i "öfre bergsätra", sedan blev det brännboll med anslutande gäng från gäve. Kvällen avslutades i en stuga mitt i skogen med grillning, fiske, bastu å bad och lite nattamad med korvgrillning och jag fick ju naturligtvis flest fiskar som vanligt hehe. Tror att alla som var med var väldigt nöjda med kvällen =) Det enda som var att klaga på var att det regnade på dagen men kvällen blev riktigt bra!

På lördagen var det ju dax för den stora 30,5*2 festen, eftersom jag och min kompis Anna inte kunde festa på våra 30 års dagar pga av småbarn som ammades så bestämde vi att slå till på midsommar i stället. Då är det oxå störst chans att få upp folk från skåne eftersom många vill fira midsommar i vackra Dalarna. Hela dagen bestod av alla förberedelser inför festen. Så roligt vi hade och jag tror att dom flesta tyckte likadant eftersom vi höll på från 18-03 =) Bilder från festen kommer senare...

Tack till min snälla mamma fixade potatissalladen och var barnvakt, min snälla pappa Ruben var grillmästare och stog och grillade 12 kilo kött till hungrande gäster. Tusen tack!!

Tack alla underbara kompisar för att ni kom å förgyllde våran dag och ett extra tack till mina skåne vänner som rest 70 mil enkelväg för att komma å fira mig. I love you!!

Kommentarer
Postat av: Annica

Bästa midsommaren ever och jag ville inte åga him! <3

2009-06-22 @ 08:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0