Minnen

Kollade på Med solen i ögonen en dolumentär med Lars Winnerbäck i kväll, det väcker massa minnen. Sedan läste jag på Gynnings blogg för ett tag sen att hon förknippade en speciell sång med en händelse och person, det stämmer verkligen att man gör det. Här kommer en lista utan inbördes ordning och den kan göras hur lång som helst men detta är det som poppar upp.

Arnold
Walk of Life / Dire Straits
Han har spelat mycket Dire Straits när jag var liten och om jag inte minns fel så bodde han på Trekantsvägen.

"Olycklig kärlek"
Girls just wanna have fun / Cyndi Lauper
Sitter i en amazon på väg ut och fiska kräftor med 4 äldre killar
 
Anna & Mia
Same old tunes skivan / Millencolin
Ungdoms fester när vi fick hänga med dom äldre pojkarna ;)

En Flirt
Elden / Lars Winnerbäck
Texten börjar: Hallå igen, hur är stan en sån här kväll i augusti när sommarn regnat bort? Det var länge sen, jag borde ringt men å ringa nu känns lite fånigt och kort Jag är i Oslo med ditt ex men det är inget mellan oss Vi bara lallar runt på Karl Johann och jag behövde komma loss....
Satt i en buss på väg till Oslo för att träffa denna killen och han var dessutom ett ex till min gamla klasskompis som absolut inte gillar mig. Därför var det lite kul även om texten inte stämmer hundra.

Lina
Max Don't Have Sex With Your Ex / E-rotic
Gymnasie fester och porrig dans, det var tider det.

Exet
Damn I wish I was your lover / Sophie B Hawkins
Han spelade denna sen blev vi ihop haha. Jag var faktiskt "liten" då ;)

Pappa
I Just Called to Say I Love You / Stevie Wonder
Var på julbord med pappa och då spelade dom denna.

Gammal tjejkompis
Botjitta / Iggesundsgänget
Sjöng alltid denna på fest förr
 
Familesemester / ar
Livet är en fest skivan / Nationalteatern
Min lillebror Alex var 6 år och sjöng när man letar efter röka när man är i Göteborg, vi hade dessutom varit på semester i Gbg den sommaren haha

The Wall skivan / Pink Ployd
Alex ville höra helikopterlåten (The Happiest Days Of Our Lives) om och om igen.

Elisabeth
I'm Outta Love / Anastacia
Det var när vi jobbade i Tyskland vi körde runt och sjöng haha


Det sjuka är att jag och B inte har någon låt.. men vi har lyssnat mycket på Lars Winnerbäck ihop om det skulle vara någon tröst. Vem vet det är kanske inte för sent för en egen sång efter 6,5 år ihop haha. "För länge sen" så var det konsert tror att det var kalasturnen på Mölleplatsen med bla Håkan Hellström och Winnerbäck om jag inte missminner mig helt (det var en blöt kväll haha). Vi förfestade med Bs kompisar jag och min gamla vapendragare Malin L och senare jojnar B och med sig har han Helena (som han var ihop med innan mig.. eller mellan våra perioder) Där satt vi alla på en filt i parken och hade förfest, jag och B undvek varann på den tiden men den gången var det oundvikligt så vi satt där och undvek varann haha. Jag och Malin hängde alltid med B:s polare så det är ganska konstigt att vi inte sprang på varann mer men så var det. Malin sa alltidt du och B kommer att bli ihop och jag sa att hon var dum i huvudet, för jag ville minnsan aldrig bli ihop med honom (han har vuxit upp lite sen denna perioden haha) Det ser man en liten "histora" kom det oxå.. nu får jag sluta (för denna gången) annars kanske B tar mig i örat. Jag har några historier till nämligen men vi tar dom lite då och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0