Summering av resan

Vi kom tillbaka på skåne mark för ca: 6 timmar sen.. Skönt men oxå tråkigt... Tillbaka till resan, vädret har varit helt underbart, fast vi hade närmare 20 grader dom sista dagarna. Klarblå himmel och sol i stort sett alla dagar, med fin frost på träden och snö, I love! Snön hade fina fling kristaller som stod rakt upp. Maten har varit supergod vi har ätit bla. vildsvin, rådjur och älg plus ett ton godis.. men men nytt år och ny motivation (håller tummarna och hoppas hoppas hoppas..) Melle har åkt pulka för första gången och han gillade det. Boggie har nog gillat resan fast när vi packar blir hon livrädd att hon inte ska få följa, hon har även sovit i Melles bilbarnstol på dagarna (den har stått inomhus). På promenaderna har det stundtals sett ut som hon brutit benet, det är ju kallt i snön haha. Hon har lyft tassen så högt hon kunnat och haltatat jättemycket och stannat och kollat bädjande trotts att hon haft vintertäcke, hon kan faktiskt inte åka vagn hela tiden. Melle har varit snäll i bilen både på vägen upp och sedan på väg ner igen till skåneland, han har varit underbart snäll hela resan faktiskt :) Nu kan han sätta sig upp själv och han har börjat på att försöka krypa så snart har jag ingen lugn stund längre, jo när han lagt sig haha.

 

Promenad i det underbara vädret :) som vi har haft i stort sett varje dag!!
Det är mamma, Jossan, B och Melle där framme och Boggie inbäddad i stor filt under vagnen..



Julaftons morgon, Melle och Boggie fick dela värmen i åkpåsen för lilla Boggie frös jätte mycket.
Efter ett tag somnade Melle, best friends?!



En dag var vi ute på en "längre pulk-tur" efter ett tag när jag vände mig om hade han somnat, gullungen.



Detta är kort på kvällens nattning, jag hörde hur han låg och bökade och snackade och sen blev det tyst. Då brukar jag gå in och stoppa om honom och se så han inte sover på nappen. När jag kom in låg han åt fel håll som vi skrattade.



Efter diverse resor upp och ner i sverige det senaste året så har bilen nu passerat 8000 mil mellan Helsingborg och Malmö, Sjukt intressant info va?! haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0