<3 Deutschland



   
Vykort med Bodensjön motiv bilden längst ut till höger har Mainau bilder.

Idag har B varit till Deutschland och fyllt på sitt föråd av % haltiga drycker, det väcker massor av tysklands minnen efter som jag har bott där. Tänkte dela med mig av mitt Tyskland. Den översta bilder är sjukt mycket sydtyskland med äppelträd i blommning, bodensjön och alperna i bakgrunden. Alperna såg man alltid vid klart väder helt underbart vackert!
Delar med mig av 3 hästbilder oxå men det är fotografier som jag fotat av i Photo Booth så dom är dåliga men ni får fantisera lite ;)

   
Hästarna är från vänster: en av mina favoriter på Gestüt Anna-hof Colucci kallades Conway om jag hade haft 75 lakan så hade han fått vara med hem till Sverige, han var 5 år. Med honom hoppade jag 1,35 m. Den andra favoriten heter Lexus men hittar ingen bild på honom :( Mitten Cooper 4 årig hingst (när bilden togs) han var min favorit på ABC Gestüt. Hästen till höger kallade vi 3/4 blüter som betyder 3/4 dels fullblod så vacker han var nog 3 när bilden togs oxå en Anna-hof häst.

Ja ni fattade rätt jag jobbade som hästskötare där nere först på ABC Gestüt sedan på Gestüt Anna-hof och till sist på Bela Pharm men det var bara ett litet gäst spel för att hjälpa min kompis Elisabeth som jag lärde känna när jag jobbade på Anna-hof då jobbade hon på ABC.. Kom till ABC genom min gamla ridlärare som pluggat med Christian som jobbade där när jag åkte tillbaka så hade han bytt ställe till Anna-hof så jag följde med. Christians dåvarande tjej Petra (oxå svenska) jobbade på ABC även efter Christian börjat på Anna-hof. Alla även folk jag inte kände kom fram till mig på tävlingar och tyckte synd om mig för Christian inte lämnade Petra och jag bara va?! Särsklit med tanke på att jag levde i 100% celebat där nere det närmaste snusk jag kom var när man kindpussades och Christian var och är som min storebror. Men den gamla klyssan lever väl kvar säkert än i dag är att man ligger med sin chef eller nått.. Tyska pojkar kan inte mätta sig med svenska vackra pojkar sedan hade jag träffat B och vi hade strulat till det lite i mellan ABC och Anna-hof för det var perioden jag jobbade på Flyinge. Nu vet jag inte vad jag ska skriva mera så avrundar med lite musika som jag lyssnade på:

Echt- Weinst du?
Aquagen - Ihr seid so leise
HIM - Join me in death & Right Here In My Arms
(Finsk love metall okända i Sverige och stora i Tyskland & jag gillar dom fortfarande hehe.
Xavier Naidoo - 20 000 meilen
Oli P - So bist du
Laura - Immer Wieder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0