Jooobb *säg det på skånska*

Idag var jag in och pratade med min nya chef om min situation, för att göra en lång historia kort. Jag blev varslad och uppsagd för 1 år sen eller nått men eftersom jag varit mammaledig verkställs det inte förrän man kommer tillbaka, då har jag 2 månaders upsägningstid. Jag ska börja uppsägningstiden den 1 septemer. När jag pratade med jobbet att det var dags att komma tillbaka så lät det som om jag kanske skulle gå hemma med lön i 2 mån. Efter det lät det som om uppsägningen kanske skulle hävas. Jag var den som sas upp sist på min avdelning så jag har förtur om det blir en ledig tjänst.

Nu har jobbet bestämt att jag ska jobba mina upsägningsmånader sedan får vi se hur det blir. Det är ingen idé att gå och oroa sig över nått som man inte vet.

Kommer bli en ganska stor omställning från att varit hemma i nästan 1,5 år (var ju sjukskriven för jag bröt ju armen när jag var höggravid) tills att jobba heltid. Men det löser sig alltid, efter 1 vecka så kommer det kännas som man aldrig varit hemma. När Melwin väl börjat på dagis så ska jag och B försöka skarva varann så gott det går så han inte får så långa dagar på dagis, det borde gå bra eftersom B jobbar skift. Och ja, jag vet att det heter förskola men det är som med negerbollar alla vet att det korrekta är chokladbollar men alla har alltid sagt negerbollar så det är svårt att lära om.

Så på måndag börjar Bs pappaledighet som varar i 2 månader så nu ska han få känna på det riktiga livet med att försöka få ihop allt ;) Det är ju en väldigt rolig tid nu men oxå jobbig eftersom han måste utmanas och aktiveras. Han vet vad han vill den lilla prutten, när det det inte blir som han vill kan han hoppa jämfota slänga sig skrikandes på golvet och det kommer en fontän av tårar. Men för det mesta så är det en snäll liten gosse ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0