Mer musik...

När vi ändå pratar musik vill jag slå ett slag för Duffy, hennes album Rockferry är riktigt bra. Sjunger som dom gjorde förr i tiden med hes sexig soulröst. Sången Mercy är skitbra liksom Warwick Avenue.

En annan som jag tyvärr har missat innan men blivit tipsad om genom en annan blogg är Cat Power. Verkar sjukt bra det lilla jag hört. Här med The Greatest.

Andra gamla favoriter är:

Heather Nova: Älskar hennes album Storm låten River of life är min favorit London Rain har varit med i Dawsons Creek liksom flera av hennes låtar. Hon har även gjort en låt med svenska Eskobar, Someone New.

Amy Winehouse
är sjukt begåvad men nu är det mest droger för hennes del, tyvärr. Sorgligt att en så ung människa slösar bort all sin talang. Hon sjunger om Rehab men är verkligen i behov att komma dit se hur hon ser ut här. Till saken hör att hon är född 1983 alltså bara 25 år gammal... ser hon ut att vara det?!

Eva Cassidy
skrivit lite i ett gammalt inlägg läs här.

Cranberries så klart ni kommer väl ihåg Zombie och Animal Instinct.


Märkte att dessa ovan blev "kvinnliga" och lite vemodiga. Älskar sån musik i bilen eller på tåget när jag ska åka långt. Annars lyssnar jag på det mesta det kanske kommer ett hårdrocks eller techno inlägg snart ;) Vilka är era favorit artister?

Kommentarer
Postat av: Annica

Depeche Mode och Matxhbox 20. Ett och annat boyband slinker ner också... =)

2008-05-13 @ 08:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0