Boggie

Igår märke vi att Boggie var dålig så det var bara att boka tid på djursjukhuset, hon var som hon var i julas. Allmänt konstig huvudet slokar och ryggen ärr lite upphöjd. Hon kom knappt ens när hon blev bjuden korv och det händer aldrig, Boggie är ju som sagt en rigtig gottegris. Vi fick tid klockan 10 och B ville vara hemma med Melwin när jag var iväg med Boggie. Så jag ammande innan jag åkte men snacka om att det var lite ångest, så säger B: vad är det värsta som kan hända? Att han skriker och då får jag väl gå med vagnen då..  När vi kom till djursjukhuset så fick jag veta att vi var felbokade, vi hade fått tid imorgon. Hon vi får väl försöka att klämma in dig då men det kan ta lite tid. Jag kan inte vänta jag har en bäbis hemma säger jag, annars får vi ta en akuttid säger hon i kassan. Vadå akuttid då får man betala ytterligare 500:- utöver vanliga undersäkningen som kostar 495:-. Som tur är slapp jag vänta så länge innan vi fick komma in. Veterinären hittade inget fel på henne så hon ville ta röntgen och blodprov. Röntgen visade inte så värst mycket hon hade gasklockor i tarmen som man kan få om man är lite förstoppad, livmodern var svår att se pga av detta. Det kan tydligen se ut på samma sätt. Blodprovet får vi svar på imorgon så det är bara att vänta och se. Sedan när vi skulle betala så fungerade inte deras kassa system så då fick jag vänta ytterligare. Väntan av att inte veta hur det är med B och Melwin samt att Boggie var dålig och sista besöket på djursjukhuset var när vi tog bort Angelina gjorde mig "ganska stressad". När vi satt och väntade på veterinären så började jag nästan att gråta, det är väl alla hormoner. Som sagt vid betalningen så skulle vi få fraktura och jag undrar om man kunde få direkt reglering med Agria då skulle jag få vänta ytterligare ca: 30 min. När jag förklarade min situation så skulle dom göra det efter jag gått hem sedan skulle jag få faktura på resten. Normalt så måste man alltid betala direkt på plats annars behåller dom djuret, det kan man i och för sig förstå för det är f-n inte billigt att vara hos veterinären. Dagens besök gick på 2100:- så får vi se om försäkringsbolaget tar en del. När jag körde hem så blev jag lite arg på mig själv för att jag tagit direktregleringen för det tar djursjukhuset en avgift och eftersom vi ev. ska komma tillbaka för ultraljud så hade det varit bättre att skicka in kvittonen i efterhand.
Tänk om hon bara ska till och löpa, då dör jag (skämt och sido) då har vi betalat över 2000 för att få den diagnosen, men det är ju klart bättre än någon allvarlig sjukdom. Nu återstår det bara att vänta och se..

Kommentarer
Postat av: Annica

Hur mår Boggsan?

2008-05-22 @ 08:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0