Angelina

Nu har jag pratat med en veterinär på Djursjukhuset. Angelina får stanna en natt till och personalen hoppas på att hon ska få komma hem imorgon men att hon kommer att få ganska "stark medicinering" i början.
Dom har gjort ett ultraljud på hjärtat och det är vänsterförmak som "läcker", hon har ett ganska stort fel på sitt hjärta. (Jag tror att hon är född med hjärtfel som blivit värre med åldern.) Det har gjort så hon har fått hjärtsvikt som i sin tur gett upphov till lungödem. För tillfället slår hennes hjärta oxå väldigt fort men det hoppas dom att det kommer bli bättre när ödemet är borta. Annars kommer hon att medicineras för det oxå. Hon har ialla fall något som heter Endokardos här hittade jag lite info om detta även här.
Jag frågade om förloppet eftersom jag tycker att från att jag inte märkt något så är hon plötsligt "jättesjuk". Det sa veterinärern att det ofta är så för man märker det inte tills en dag så orkar hjärtat inte längre och får hjärtsvikt, det blir som att falla över ett stup.

Totalsumman var uppe i 4700:- vid 13.00 idag, så den hade ialla fall inte exploderat (liten tröst). Tillkommer ett dygn till ca:1500 kr + ultraljud och flera röntgenplåtar. Sedan kan efterkontrollerna bli väldigt dyra eftersom dom kommer säkert kosta 1000-2000 :- per gång vanlig undersökning 500:- + röntgen. Det kommer att bli många efterkontroller för att få rätt på medicinering med mer. Nu är det ialla fall huvudsaken att hon kommer hem och är pigg och glad så får vi ta det andra sen, det är ju trots allt bara pengar och dom kan ju tjänas in. Nu lät det som vi var jätterika och det finns ju ingen som helst sanning i, Angelina är vår lilla "bäbis" så huvudsaken är att hon blir frisk :)

*Det kan vara många medicinska fel i denna text då det är svårt att komma ihåg allt veterinären sa och återberätta det på ett korrekt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0