Barnvagn..

Det är ju skit lätt tänkte jag innan vi började leta, men shit pommes frites det är ju en hel vetenskap. Ju mer vi tittar destå mera osäker blir man. Vi hade då tänkt köpa en bättre begagnad vagn, men vi måste ju först veta vad vi vill ha för modell innan man börjar leta.

Alternativen:
* Ett chassi med en separat liggdel & en sittdel, beroende på barnets ålder.
ex. Emmaljunga edge duo combi, Brio happy

* Kombi där man alltid har en sittdel men med en hårdlift i när bäbisen är liten.
ex. Emmaljunga City cross med hårdlift, Brio Kombi.

Jag vägrar även att ha en ful vagn typ en gammal marinblå brio med små bruna teddybjörnar på. Det får gärna vara en "märkesvagn" typ brio eller emmaljunga. Sedan vill jag helst ha en vagn med "stålkorg under på" inte en i tyg, korgen ska vara rymmlig Boggie ska få plats där under :)

Vi är lite inne på en Brio Happy, men den verkar ha kommit ut förra året så det finns inte så många begagnade att få tag i & en ny kostar ca: 8 500 kr med både ligg & sittdel & diverse tillbehör.

När det kommer till bilbarnstol är det mycket lättare, vi ska ha en ny för man vet ju aldrig om den har varit med om en krock om man köper en begagnad. Sedan ska det gå att lyfta ur den lätt om man är och handlar. Där har vi sett en Akta Graco som vi vill ha

Är det någon som har lite tips att dela med sig, så mottages dessa tacksamt! Nu ska jag gå och äta lite chockladpudding ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0