Hiss j***l

Nu har jag och Melle varit strandade i lägenheten i 2 dagar, hissen funkade ett tag i söndags innan den gick söndet igen. Tur är att Melle sover sina middags napps på balkongen så han får lite frisk luft ialla fall. Vi kommer ju ut men ej med vagnen och jag har inte sån lusst att släpa upp och ner honom i bilbarnstolen heller. Den går nog ej att bära på ett normalt sätt den heller eftersom trapphuset är så smalt och med Melle i lär den väga 9-10 kg. Som tur är så har vi inte haft någon tid att passa tänk om man skulle iväg och ingen hiss, panik!!! Vi funderade på att åka till Annica ikväll men det var bara att ställa in för jag och Melle åker buss för det mesta då slipper jag väcka honom om han sover för att lyfta in och ur bilen. Sedan slipper man lyfta in och ur vagnen ur bilen oxå ;) Senaste nytt är att reperatören satt upp en lapp om att dom reparerar men det är ej någon reperatör här och det står inget datum eller klockslag när den ska vara klar. Dom har lämnat alla fält på lappen tommma, typiskt! Håll tummarna för att dom får igång hiss-skrället igen!

Och ja jag hade klätt Melwin satt han i vagnen samlat ihop 3 överfulla ikea-påsar, tvättpåsen med tvättmedel m.m hängde över axeln och Boggie satt under vagnen. Vi skulle slänga in lite tvätt och gå en promenad med Boggie och låta B sova en stund längre (jobbat natt) när vi fick erfara att hissen ej fungerade. Det var bara att väcka B klä av Melle och släpa ner all tvätt för trappan, för att inte tala om all tvätt man släpat upp för trappan sen, blöt dessutom den väger ju ändå mer..

Kommentarer
Postat av: Jenny

Så typsikat med hissen, man är ju beroende av den så dom får ta och fixa den SNART!!!!

Tack för bilden vi fick, Ebba blev lugn tills hon sa att det är inte Maria! Jodå sa jag, Nä sa Ebba. Det är inte Maia det e Melbins mamma ju hihihi....

2008-12-16 @ 22:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0